Vonatok Délnek

Vonatok Délnek

Nagy Utazás III.(Northern California- New Orleans)

Texas

2023. január 26. - citromkarika

12/6 Kedd / Tueasday

Mint ahogy említettem már, hajnalhasadás elött értem be San Antonio-ba. Becsekkoltam és egyből vissza is aludtam. Majd Elindultam a felfedező útamra, a belvárosba. Ahogy mentem be a kongresszusi központ mellett mentem el ahol éppen valamilyen orvosi konferencia volt. Aztán sikeresen, le mentem a Riverwalk-ra, ami egy zseniális egy találmány. Igazából van itt sok folyó/ csatorna ami úgy is az utcaszint alatt folyna így ilyen sétányokat építettek mind két oldalára, ezzel kihasználva a teret és így akár egy gyorsabb eljutást is okoz a gyalogosoknak. Ja és valamennyire árú szállításra is használják.

  Itt volt  a legnagyobb meglepetésem, mert nem hittem volna, hogy Texas tropusi/szubtopusi klimával rendelkezik, mivel böven volt itt 25 fok és nagyon magas pára tartalom.Itt ismerik az a fogalmat, hogy köztéri szemetes amit, Europában normálisnak venne az ember de Kaliforniáig már nem jutott el ez az információ. Meg itt, hogyha valamilyen érdekességről híres az adott épület/park/szobor.. azt kitáblázzák.

Ezek után elindultam a főtér fele, ahol igazából egy templom van és kész. Meg mögötte van egy piac ahol csak ilyen mexikói áruk vannak. Van is itt egy múzeum ami pont a bevándorlásról szól de ezt majd a kövi napnál kifejtem. Majd a King William negyed fele mentem tovább, ahol az 1800-as évekből megmaradt mindenfajta gazdag embereknek a házaik vannak. Itt belefutottam egy múzeumban, a SAAL’s artis Lounge (UTÁNA NÉZNI) Ahol a helyi képzőművészek alkotásait lehet megnézni ingyenesen. A szobrásznak, most nem tudom a nevét, tetszettek a darabjai a legjobban meg volt itt egy visz művész vagy mi. A kurátor még beszélt egy kicsit a környékről meg, hogy hogyan alakult ki ez a ház, még a könyvtárat is meg mutatta. Ha kint vagytok és valaki mondjuk aláírást akar kérni valamire… és megálsz velük beszélgetni egyből úgy felcsillan a szemők, hogy végre valakit érdekel, hogy mit csinálnak. Aztán ette egy fagylaltot ami cékla és dióscsoki keveréke volt egy kávé kíséretében. Majd elmentem az Alamo-hoz, ami a régi laktanya/ settlement ahol volt egy ilyen szobor rész ahol bemutatják, hogy különböző korokban, hogyan nézett ki és felfedeztem egy ismerős zenésznek a nevét. (Egyenlőre csak annyit róla, hogy egy olyan dobos aki tud énekelni és eléggé vicces). Ha jól vettem ki az utolsó félórában nem kell jegyet venni, ahhoz, hogy bejuss. Ezen felbátorodva be is somfordáltam és eléggé sokat meg lehet a város történelméről tudni, meg vannak ágyuk. Mindezek után mentem vissza rollereztem a szállásig. Kipihenve elkezdtem étkek után nézni és végül a belváros helyett inkább a környéken ettem. Egy eléggé furcsa, helyen amire első sorban azt hittem, hogy igazából egy valami ilyen tipikus amerikai gyors éttermi dolog lesz de aztán végül a teljesen más lett. Nagyrészt vietnámi ételek voltak az egyik amit ettem egy ilyen szendvics szerű dolog volt. Még egy italra az igényemet benyújtottam a Dakota Ice House-ban, az egyetlen kocsma a környéket. Hát zseniálisra sikeredet egy duó játszott éppen ami egy harsonát és egy gitárt jelentett és még volt hozzá hastánc is, meg fűszerezve, jó hangulatú emberekkel. Ez egy olyan hely ahol minden este van valami.

As I explained I arrived a couple of hours b4 Dawn. Somehow I managed to get to the place I stayed and went back to sleep Later on I went to Downtown to the Riverwalk which is an awesome place. There are a lot of rivers/canals in the town and the city council made a decision to have a walking trail among it. So that’s how it’s made and it's bellow the street level hence there are no stop signs just shops and restaurants along it, it is also used for moving cargo around.
Besides the fact that Texas is (Sub)-tropical there were a few surprises, like there are table which say something about the (hi)story of the place. They care about Spanish culture here and the most surprising they have trash can on the streets. yes the Californians don’t have that pleasure.
Then I went further to the main ⃞ which has a church and behind it there’s a market place. This market sells mostly Hispanic merchandises and cowboy stuff, the Centro de Artes can also be found here. Later on I ended up at King Williams’s quarter which has a lot of houses from that era when people had plantations and slaves. The houses look nice and there are a lot of houses with plates on it with the name of the previous owners. I visited a small gallery which exhibits the local artist from Artist’s league ( SAAl’s) The sculpture has amazing works and I didn’t know that they make imagery on wax. The lady explained a lot about the league and the house. She even showed me the library. Because it is a really warm city  I thought I thought that I deserve a beet and cookie flavored ice cream. Then headed to Alamo which is the leftover of the mission. I managed to sneak in in the last half hour there’s a lot of history there but I could not go that deep into that. I saw the sculptures which explains how the settlement was started and how it looked like under different empires. One of the main sponsor  of the city is Phill Collins. I went back to my place. then with a rested face I went out in search of some food. I went to Trucker’s pub or which serves Vietnamese food and drink, and there were more people working there than the consumer (I was alone). As a closure to the day I went to a bar close-by called the Dakota Ice House which has events on most of the evenings and a really cool vide. There was a band called Dee Christian, I guess which was playing, just trumpet, guitar and belly dance.

https://thedakotasa.com/

https://www.saalm.org/

 

12//7 Wednsesday/ Szerda

Csókolom. Reggelt megfejtettem, hogy  tényleg Phill Collins az egyik főszponzorra a városnak.  Ezen a napon már egy kicsit céltudatosabban indultam el. A La Viletta nevű piacon fogyasztottam el a reggelimet ami egy burrito volt. Ez  egy kis piac, ahol elsősorban kézműves dolgokat lehet venni meg van egy színpad is, az egész a Riverwalk mellett található. Majd elindultam a már említett  a piac irányába, megnézni a múzeumot. Ez egy tökre érdekes múzeum és viszonylag kevés helyen láttam/ tapasztaltam, hogy akármilyen szinten tisztelnék és tiszteletben tartanák a helyi spanyol ajkú lakosságot. Viszont ez a múzeum pont az Ők bevándorlásáról és a helyzetükről szól. Mutatták, hogy milyen dolgokat hagynak hátra leggyakrabban, milyen munkákhoz juthatnak egyáltalán. Eleinte egyedül voltam de a biztonsági őr/ recepciós valahogy talált bent alvó hajléktalanokat vagy mit és egy kicsit olyannak tűnt mintha emiatt már azt várnák, hogy mikor végzek és bezárhassák az egész helyet.
Ezekután elindultam a Japán kertbe ami egy kicsit már kijjebb található egy másik park részeként. Ilyen kis szigetek vannak ott amiket hidak kötnek összes és minden fajta színes hal úszkál benne. Az egészet egy japánból származó ember csinálta és karban tartotta a családjával  de amikor deportálták a japánokat akkor át nevezték a kínai kertnek. Itt található az állatkert és természetes egy golfpálya is. Majd sétáltam még a parkban és elmentem a helyi strip-re es egy happy hour-os italt elfogyasztottam. Este meg vissza tértem a Ice House-ba vacsizni ahol éppen karaoke műsor volt. Eléggé furcsa volt az étek, ilyen tejfölös sajtos szósz chips-sel. Meg beszéltem egy hölggyel aki nagyon, déli akcentussal beszélt és mindenért elnézést kért.

In the warm Texan morning I wanted to get the Centro de Artes but because I got hungry on the Riverwalk, and found a small market/venue called La Villeta. The consumed burrito helped me ease my hunger. At the Museum there were 2 exhibits, one is about Hispanic migrations and immigrant’s stories and another one is about a dance from south- America. The migration one was really stunning most of the materials where actually left by immigrants. Like on this trip I was alone in the museums and I heard that the security helps a homeless person to leave the building and they were talking about closing something maybe the whole building. It was quite surreal for me. Then I headed to the Japanese garden and on the way I talked with my relatives. The Japanese garden is really awesome and consist of small ponds with a lot of colorful fishes. During the deportation of the Japanese Americans the family that maintained it has to change names so does the park. There is the zoo and  obviously a golf court. Than visited the Strip for a beer. For dinner I returned to the Ice House for a weird food which was a sour cream sauces and I guess cheese with chips with liquid bread. This was the first time that I met someone how has that really southern accents.

 

12/8 Thursday/ Csütörtök

Útszakasz/ Route: San Antonio, Texas --> Austin, Texas
Út hossz/ Length: 128 km
Utazási id
ő/Travel Time: 2:25

Ahogy érkeztem úgy is távoztam, hajnalhasadáskor. Maga az út röpke és valahol menetközben felszállt egy komplett iskolaiosztály. Austin előtt van még egy Buda nevű település is. Majd sikerült leadnom a csomagjaimat aminek egyre kevesebb kerek kezdett el lenni. Aztán elmentem a Szemét Szentéjébe (Cathedral of Junk) de mivel nem hívtam fel előtte a tulajdonost és nem volt ott senki ezért nem tudtam be menni. Már megint abban a furcsa szituázóban voltam, hogy nem tudtam eldönteném, hogy éhes vagyok vagy mindjárt elalszom. Ezért inkább a ettem valami gyorskaját a Wendy’s ben. Majd visszafele sétáltam ahol megálltam a Colorado folyó mellett ahol van ilyen park/ sétány, ami tök menő. Most már tényleg elfoglaltam az ágyamat is ahol egy kis ejtőzés után felmentem az Capitolium- nál lévő parkot meg az ottani épületeket naplementében. Van itt egy rakat érdekes szobor, épület. Majd  csaszkálásom folytatásakor ettem egy normális görög gyrost. A 6th Streeten találtam egy tök jó helyet ahol, volt egy duó akiktől lehet dalokat kérni. Itt találkoztam az egyik barátom Alteregójával Waldo ruhában. Majd tovább álltam és bele csöppentem egy kvíz estében egy másik vendéglátó ipari egységben.

I had to woke up at 5 to catch the train to Austin. I’ve arrived around 10 to the hostel with less and less rubber on the wheels of my baggage. I dropped of my luggage. On the train a school group was travelling with me. Because of the early wake up call, I had that strange feeling that I should go to sleep or should I eat something. The first stop was at the Voodoo Doughnuts which is a nice shop that serves really wide and weird variety of pastry, I’ll include some. I decided to visit the Cathedral of Junk but I didn’t know that I should have called the owner earlier. Anyway it is a church in someone’s backyard which is made out of just waste materials. Then I went to try Wendy’s which is another fast-food restaurant and I didn’t tasted any different. On the way back I stopped at the Colorado river which has a nice trail along it. The city itself seems really nice and clean and it seems that there are a lot of murals all around. Later on I checked in to my bed and at dusk I went to check out the Capitolium buildings, it is situated on top of a hill. One can find a lot of statues about the history of the city in different eras. I had some normal Greek food for dinner then had to 6th street and ended-up at Darwin’s pub where there was a piano player and a drummer who played the requested songs. I even met with a guy who look  quite much like one of my best friend from high school but he was dressed like Waldo. We were chatting a bit then he disappeared into the night. After awhile I thought I should check out some other places and that’s how my night ended up at a Trivia night.

https://www.voodoodoughnut.com/

 

12/9 Péntek/Friday

 

Mivel már egyre kezdtem fogyatkozni a tiszta ruháim ezért egy pöppet át kellett rendeznem őket. Reggelit egy eléggé furcsa helyen fánkázóban töltöttem ahol minden fajta csodásnál csodásabb dolgot lehet enni és éreztem ahogy minden egyes falattal egyre feljebb ugrik a vércukorszintem. Ez a Voodoo Doughnuts. Ja itt viszonylag alig használtam a tömeg közlekedést ami igazából csak busz meg van egy villamos vonal is. Na ennek a mentén jutottam el egy olyan helyre ahol csak feketék által készített művészeti alkotások voltam. A  folyópart mellett beültem megnézni az aznapi meccseknek a végét. Ha jól rémlik Brazília és Horvátország játszott de nem egymás ellen vagy csak ennek a két csapatnak a szurkolói voltak jelen. Majd eltekertem a So-Coba igazából csak a folyó túloldalán lévő menő rész ahol van minden fajta bolt étterem és sok ember. Majd elmentem megnézni a Greetings From Austin falfestmény, ahol éppen egy nagyon franciának öltözött kisasszony haladt el előttem. Visszafele még megnéztem Stevie Ray Vaughan szobrát. Meg volt egy ilyen kis pavilon amit azoknak a nőknek ajánlottam és általuk készült akik az építőiparban dolgoznak. Mivel eléggé meleg volt ezért egy faárnyékában lepihentem olvasni egyet. Majd eltekertem a park végébe körülnézni ahol igazából egy ilyen középsuli vagy sportközpont volt ott a fiataloknak. A szállásra visszafele vezető úton meg állított egy hölgy mert ki akarta próbálni, hogy milyen lehet analóggal fotózni. Ja és a végeredmény nagyon jó lett. Este meg elmentem az Emo Nite-ra amit itt ki is fejtek. Valamiért késve kezdődött a program.

Nem tudom pontosan mikor kezdődött de igazából Los Angelesben egy házibuliba mindig Emo/Pop-Punk/alternativ rock volt és egyszer megkérték Mark Hoppus-t, hogy jöjjön már el és megjelent és így alakult ki. Most meg ezzel turnéznak Az egyesült államokban egyszerre több városban megy a buli. A dolgok nagy részét nem ismertem de jó hangulatú volt a koncert. Volt egy dj aki játszotta a dalokat és akinek volt kedve az akár táncolhatott is a színpadon és volt egy csávó akit nem fejtettem, meg, hogy beépített ember volt vagy csak nagyon élvezte de ő is segített a hangulatban

I guess I reorganized my clothes so I will still have some fresh clothes by the time I arrive to New Orleans. For the sake of change I had some pastry which are famous for their circular shape and lack of material in the middle. Then I went to the see some murals made by black artist in a residential area. I guess it was some kind of football match that I sit it to watch, I think Brazil and Croatia is playing. I rode a bike in the warm and sunny Texan day to South- congress street which has a lot of restaurants and shops and it’s a really nice place. I guess I even bought something here. At the Welcome to Austin mural I saw a lady who could not deny her love to the French country, that reflected on her outfit. On the way back to the river, I saw Stevie Ray Vaughan’s statue. Basically most of the musicans that are from Texas are from here. Including but not limited to are these Janis Joplin, Willie Nelson, Taylor Hawkins, Gary Clark jr., Trombone Shorthy.. Then in the surpsiringly warm weather, I read a bit of Kerouac in the shade. Then took the bike to the end of the trail along the river. There are some kind and high school or just sport center for youth but anyway it looked quite like a prison. On the way back a young lady with some small and skiny dog stopped me asking about my camera. And actually she took and awesome photo of me. So thanks Michelle. I  rested a bit and had a Penicillin (longdrink) then headed to EMONITE, Which is a concert series in multiple locations around the country at the same times. It started as a house party in Los Angeles with mostly Emo/ Pop-punk and alternative music and the organizers invited Mark Hoppus and he actually come. Basically I didn’t know that much of the songs but I had a nice time.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4uC8G-HaHEk&ab_channel=EmoNite

 

12/10 Szombat/Saturnday

Útszakasz/ Route: Austin, Texas --> Houston, Texas
Út hossz/ Length: 265 km
Utazási id
ő/Travel Time: 2:52

A reggeli koleszterin bevitel után megnézem a furcsaságok múzeumot ahol igazából ilyen régi cirkuszi dolgokat mutogattak és emberi abnormálisatokat mutogattak, meg minden furcsaságokat. Alapvetően érdekes de azért akit ez annyira nem csigázott fel annak is érdekes lehet. Majd kora délután elment a busz megállóhoz de még senki sem volt ott meg igazából csak egy szálloda előtt ált volna meg. Na de mint egy kicsit később mint ahogy jött volna a mi buszunk egy másik busz jött meg és sofőr segített nekünk egy kicsit. Mint kiderült az az ember akinek minket kellett volna elvinnie soha nem jelent meg munkahelyen. Ebből kifolyólag a busz sem indult el.  Majd 4 és fél óra késéssel el is indult a helyettesítő busz. Majd este eléggé későn sikerült meg érkeznem az egyik barátomhoz.  
A város olyan mintha hullámozna mint amikor egy követ dobunk be egy tóba és a legmagasabb hullám a Capitolium lenne. Meg igazából,  itt volt/van egy olyan tévé műsor ahonnan minden fajta zenés fellépést tudósítottak. Itt van  egy lista, hogy kik származnak innen: Janis Joplin, Willie Nelson, Taylor Hawkins, Gary Clark jr., Trombone Shorthy..

It was time to leave this city which even thought it was really fun and artistic. I tried some unsweetened doughnuts. Then Cuz I didn’t have that much time I visited the Musuem of Weird. It shows different artifacts which are mysterious or unsolved and also a lot of things about freak shows. It was a nice and informative but if you don’t really care about these topics, then it can be skipped. Then I went to the place from where my bus should take me to Houston. The bus was like 4,5 hour late and we were thinking about a lot of different opportunities to get there with my fellow passengers, there come another bus and the driver has called the company and they will provide us a bus. Somehow we arrive to Houston and I meet my Hungarian friends. The whole city is located on a lot of hills and it felt for me that the biggest one is the capitolium and the other are like waves just going becaming smaller and smaller as we go further from the center. Also there are a lot of murals all around.

 

12/11 Sunday/Vasárnap

Nagyon esős idő volt hajnalba és arra keltem, hogy egy villám belecsapott valamibe. Később elmentünk misére a házigazdáimmal és hát furcsa volt, hogy ilyen 25-28 °C volt és irdatlan pára az eső miatt. A mise érdekes volt és mivel az Egyesült Államokról van szó ezért ugye volt a füzetben amiben leírják az aznapi rendet volt bőven hirdetés is. Majd bementünk enni valamit a városba ahol alig voltak a jó idő ellenére. Még egy sörre is beültünk majd a házigazdáim visszamentek én meg egy kicsit körül néztem a belvárosban. Igazából itt nagyon kevés látványosság van annak ellenére, hogy nagyon nagy a város. A városházánál egy Iránnal való szimpátia tüntetés volt. Majd elmentem a folyó mellett is ami nagyon durván kiáradt. Ezek után megnéztem a kosárlabda csarnokot ahol éppen akkor indultak be az emberek a meccsre.  Ha jól tudom csak egy embernek a mezét vonultatták vissza akiről egy szobrot is csináltak, Ő Hakeem Olajuwon. Az idei szezontól a legjobban védekező játékos díjat róla nevezik el. Majd visszamentek ettünk vacsit meg dumáltunk még de eddigre már azért kezdett elromlani az időjárás.

The morning was really storm, I woke up by a thunderstruck. After the storm we went to see a mass in the freaking warm weather. It was interesting but of course on the booklet they gave has some ads. Later we had a brunch in the center which is just skyscrapers and offices. We even sat in for a beer. After we split our ways., my hosts returned home and I stayed in the downtown. I saw the city hall where there was a demonstration for Iran. After that I saw the flooded river and the Basketball arena. There was a match so I could not take a look inside. There was a statue of Hakeem Olajuwon who won the fist NBA title with the Rockets. Nowadays the most defensive players award is name after him. After I return we had dinner and chatted a bit.

https://www.basketball-reference.com/players/o/olajuha01.html

 

12/12 Hétfő/ Monday

Tegnap este még próbáltam meg fejteni, hogy hogyan lehet kijutni a NASA-hoz de sok mindenre nem jutottam. Ezért reggel korán elindultam. A busz egy ideig kivitt egy parkolóig a semmi közepén, mivel még volt időm ezért beültem egy gyorsétterem láncba reggelizni. Innem már inkább Uber-rel mentem tovább mivel vagy 5-6 km lett volna még hátra.
Gyorsan bejutottam és feltűnt, hogy eléggé kicsi a kiálltó rész. Inkább ilyen történelmi mint effektíve tudományos a kiállítás. Meg sok minden a gyerekekre van kitalálva. Vannak ilyen kis buszok amik elvisznek különböző helyekre az egyik az irányító központ ahol bemutatják, milyen volt a holdraszállás. Másik meg a nemzetközi űrállomás részeit mutatja be. A központi helyiségben inkább a különböző űrutazásokról volt szó, mik vannak a bolygókon.. De ami nekem hiányzott, hogy effektíve, hogyan működnek a rakéták, miért is indult el az egész űrkutatás, meg egy kicsit jobban a tudományos hátteréről az asztronauták munkáinak. Még ki van állítva néhány rakéta/ repülő is. Majd vissza ubereztem mert a buszos opció nem játszott volna. Este vacsoráztunk meg beszámoltam az élményimről. Aztán az egyik volt munkatársammal aki ide költözött elmentünk egyet sörözni meg vissza is hoztam. Annyit Houstonról, hogy igazából teljesen ki lehet ez a várost hagyni mert csak a NASA az ami érdekes lehet azon kívül meg egy iparváros de legalább vannak kör gyűrűk.

I woke up quite early to catch the bus to the NASA space center. Obviously there are no public transportation to arrive there. The bus dropped me of in the middle of nowhere but I had a breakfast at McDonalds, then took an uber to get there.
The exhibit is quite small and there are bus tours which takes you to the command center and the international space center’s development department. The exhibits were interesting but not as informative as I expected. It was more about the history and basic science for kids.  I think that is the only interesting thing in Houston. There were some actual rockets and planes too. Because the bus was not an option so I took an uber back. After dinner I went to meet with one of my previous workmate who moved here. 

 

12/13 Kedd/ Tuesday

Útszakasz/ Route: Houston, Texas --> New Orleans, Lousiana
Út hossz/ Length: 559 km
Utazási id
ő/Travel Time: 8:35

 

Reggel felkeltem a szállásadóimmal nagyjából egy időben. Aztán gondoltam úgyse megyek olyan messze mert csak egy fél napom van. Ezért elmentem a kórház központba ahol, ugye csak privát korházak vannak de ez egy külön városrész. Van itt szökőkút, modell hajók, park, minden is. Vissza fele egy parkon keresztül jöttem át ahol ilyen nagy kacsák voltak. Van itt Shakespeare-nek is egy kertje meg egy zenkert is. Majd kimentem a vasútállomásra aminél a Nyugatiban a meki nagyobb. Az út szép volt de felhős sok olyan helyen ment át ahol a vasúti töltés mellett ott volt a mocsár. Eléggé későn este érkeztem meg de végül sikerült. Ebből kifolyólag már nem mentem semerre csak egy újabb gyorsétteremből vettem egy hambit vacsira.

I woke up as my host went to work. I didn’t have that much time so I just took a look around the neighborhood. I went to the Texas Medical Center which is a city inside the city. Since there are no public healthcare everything is private. There are fountains, paintings, miniature boats. On the way back I checked out the garden which has a Zen garden and a dedicated section to Shakespeare and some weird ducks. After I headed to the tinies train station, I wanted to buy some food but there were not any groceries around. On the way I saw a lot of swamps. I arrived quite late so I just had some burger and went to sleep in a voodoo house.  

Folyt. Köv.
To Be Continued

A bejegyzés trackback címe:

https://sercegografit3.blog.hu/api/trackback/id/tr118034998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása