Vonatok Délnek

Vonatok Délnek

Nagy Utazás I.(Northern California- New Orleans)

Kalifornia elhagyása/ Leaving California

2023. január 15. - citromkarika

Bevezetés/ Fade-in

Még amikor otthon beszereztem a jegyet akkor tudtam, hogy valahogy el kell jutnom New Orleans-ba mivel onnan szállt fel a visszafele tartó repülőm. Viszont, hogy ilyen hosszú lesz a tervezés azt nem hittem volna. Volt több opció is, hogy merre fele haladjak át csak 3 dolog volt biztos, hogy dec 22-én New Orlensba kell legyek és szeretnék legalább 1 hetet eltölteni ott előtte  illetve, hogy minél több helyre eljussak. Az, hogy mikor meg, hogy pontosan honnan indulok az is kérdéses volt mert a szüretet egy hőhullám nagyon fel gyorsította és így nem volt biztos, hogy november végéig ott leszek Kaliforniában. Október végére ez már tisztázódott nagyjából.  Eleinte még kocsival akartam menni Phoenix-ig vagy Tucson-ig de végül az autóbérlési árak miatt inkább a vonat mellett döntöttem (egy távot busszal tettem meg). Az út vonalban is voltak változások eleinte még Nagyon akartam Las Vegas-ba menni de mivel az az egy múzeum (Punk Rock Museum) amit megakartam nézni majd csak idén nyit ki így, ki hagytam azt a várost. Listázom az opciókat az útra.

When I purchase the flight tickets I’ve already knew that somehow I have to manage to get to New Orleans cuz my flight takes off from there. I didn’t expect the planning to be that long and that difficult. I had a couple of versions which are listed down there. There was a couple of things which I was certain about, such as I have to be in New Orleans at 22nd of December, I want to spend around a week there and I want to visit as much cities as I can. There were a lot of doubt about it because I of a heatwave pushed the grapes in quick early and I was not sure if I’ll be there for the whole harvest. Around the end of October everything was mostly clear. First at the planning I wanted to rent a car till Phoenix or Tucson in Arizona but when I saw that the renting prices if you cross a Stateline goes up exponentially I realized that I’ll skip Las Vegas. Afterwards I decided to take the train instead. Here are the list of route options I took.

A blog címét ez a dal inspirálta:
https://youtu.be/80HRYXoHkp8

  1. verzió: Santa Rosa, Ca ⇒ Lake Tahoe, Ca ⇒ Las Vegas, NV ⇒, Phoenix,Az⇒ Albuquerque, NM  ⇒Oklahoma City ⇒ Dallas, Tx ⇒ San Antonio, Tx ⇒ New Orleans, La
  2. Verzió : Santa Rosa, Ca ⇒ Oakland, Ca ⇒ Fresno/ Bakersfield, Ca⇒ Las Vegas, Nv ⇒ Phoenix/Tucson,Az ⇒ San Antonio, Tx ⇒ Austin/Dallas, Tx ⇒ Houston, Tx ⇒ New Orleans, La
  3. Verzió: : Santa Rosa, Ca ⇒ Oakland, Ca ⇒ Santa Barbara, Ca ⇒ Los Angeles, Ca ⇒ Tucson,Az ⇒ San Antonio, Tx ⇒ Austin, Tx ⇒ Houston, Tx ⇒ New Orleans, La

     Kalifornia elhagyása/ Leaving California

11/27 Vasárnap/ Sunday

Útszakasz/ Route: Geyserville- San Fransisco Airport
Út hossz/ Length: 145 km
Utazási idő/Travel Time: 2:30

 A francia munkatársaimmal indult az utazás mivel Ők egy kocsis túrát terveztek és rájöttünk, hogy ha bérlünk egy kocsit egy napra és 145kmre az olcsóbb és egyszerűbb mintha tömeg közlekedve mennénk, egy kicsit se inkompetens a tömegközlekedés Na de olyan ¾ 9 fele elindultunk San Fransisco-ba, hogy fel vegyük a barátijaikat és induljunk tovább. Miután meg volt a találkozás egyből indultunk a kocsit felszedni ami egy Dodge Charger volt amiben éppen, hogy csak befértünk 5-en. Egy jó kis ebéd a Denny’s ben ami egy olyan gyors étterem lánc ahol normális bőr beülős boxok vannak de ettől függetlenül ugyan úgy csak gyorséttermi kajákat lehet enni. Majd mivel még nem tudtuk el foglalni a szállást ezért úgy döntöttünk, hogy ki megyünk a Golden Gate kilátóhoz ahonnan rá lehetne látni a  városra na de ez elmaradt mivel teljesen ködbe borült a város és még a hidat is alig láttuk. Majd becsekkoltunk a szállásra és mivel gondoltam veszek egy tekerős cigaretta pakkot na de ugye mivel Kaliforniában nagyon kevesen dohányoznak és azok is inkább egy kicsit hatásosabb szert használnak, így a normális szűrőt csak hírből ismerik, helyette sikerült tippet vennem. Egy kicsit még császkáltunk a városba és betértünk egy Last Drop nevű tavernába iszogatni és végig Blondie szólt, lesz még olyan hely ami már csak a zenéje miatt megfogott ez volt az első. Ők még visszafele vettek Thai étkeket aztán meg is ették a szálláson de mivel bőséges volt az ebédem ezért nem ettem vacsit.

I’ve started my trip with my French friends because they were about to take a road trip with 2 of their friends. When we took a look at how much would it cost for us to get down to San Francisco we realized that it saves time and money if we rent a car for 24 hours.. I’m talking about a trip of 145 kms such a car based country.  We started around ¾ 9 and arrived in 2 hours to the airport. Everything went quite smooth then after the big meeting we went straight to get the new car. The car happened to be a Dodge Charger and because everyone had baggages we barley fit inside.. We headed to Denny’s which is a fast food restaurant chain they have normal leather chairs and a bit better food than the ones in Europe. Later on we visited the Golden Gate viewpoint as it name says you could see the whole city from there if it’s not foggy, well it was foggy. We checked-in at the hotel which was in downtown and look exactly as in the movies. I thought I’ll by a pack for rolling tobacco I managed to get everything except the filters but I’ve got tips which burns you if you smoke. We went to take a look around the city a bit and ended-up in a tavern called Last Drop having a couple of drinks., I was quite happy cuz Blondie was blasting out of the stereo. On the way back they took some Thai food but I was not really hungry at that time. See you tomorrow.

11/28 Hétfő/Monday

Átjelentkeztem a másik szobába mivel még egy napot itt maradtam ezen a szálláson majd valahol ettem egy reggelit. Ezek után sikeresen átkeltem az öblön, „Furcsa” egy nagyváros ez a San Francisco és a környéke van normális tömegközlekedés: villamos, gyors elővárosi vonat, busz és még gyakran is mennek.. Europában ez megszokott de a Nyugati parton ez teljesen nem jellemző . Ezen kívül még van is egy Baywheels nevű kerékpár megosztó szolgáltatás is amit nem vettem igénybe de azokról amelyiket igénybe vettem egy külön részben írok majd. A kitekintő után Jöjjön Oakland (sok tölgy van mindenfele)  ami egy jóval kisebb település mint San Fransisco ezért jóval csöndesebb nyugodtabb is viszont kevesebb látnivaló is van. A Lake Merrit-nél száltam le ahol megnéztem a tavat ami még mindig nagyon szép és most jöttem rá, hogy valahogy kapcsolódik az Óceánhoz. Majd a belváros fele vettem az irányt, ami igazából egy utca amiről utcák nyílnak és üzletek vannak ott meg gallériak. Egyébként az adott hónap utolsó szombaton/vasárnapján ingyenesen megnézhető a múzeum ami a tó mellet van. Láttam egy bringás felvonulást is a Telegraph Avenue-n, azt, hogy miért tüntettek azt nem fejtettem meg. Ezt a sugárutat még a Rancid is megénekelte. Vissza fele még ittam egy kávét és a Golden Gate park fele vettem az utam. Ez a park valahogy az egyik domb tetején található SF-ben és nagyon nagy csak egy részét sétáltam be mivel fújt a szél rendesen. Található itt egy egyetemi campus, múzeum, sportpályák és innen nem messze forgatták a Twin Peaks-et. Meg a legfontosabb itt van az Amoeba Music ami egy független zenebolt és 3 helyen van csak a világon (Berkeley, San Francisco, Hollywood). Beszereztem néhány albumot majd vissza mentem a szállásra. Még amit észrevettem, hogy itt van a gyalogosok tempójához kialakított zöldhullám. Egy kicsi pihi után elmentem vacsizni.

I’ve checked-in into the other room after a farewell. I’ve realized in the morining that quite much parents took their kids to school, nursery.. or just go to work by riding a bike. Since I had another day there  and the sun was out I decided to go to Oakland  in the morning. This whole bay area is a bit ’strange’ considering other bigger cities in California because it has normal public transportation which is actually functioning well. Also it has a green wave for pedestrians. Oakland is just on the other side of the bay and a bit smaller and more relaxed but because of that there’s less things to see. On the last Saturday/Sunday of every months the museum is free to visit and it was actually interesting in 2019 when I was there. So I took the BART train to Lake Merrit which is in the heart of Oakland, yes it has oak trees. The lake is somehow connected to the ocean It’s such a picturesque lake. Then I headed to the downtown which is basically one street with a lot of shops, studios, cafes… I took a walk on Telegraph Avenue (Mentioned by Rancid), there was a biker demonstration, I didn’t get what they were standing for but it was sure meant something for them. After a caffe I headed to Golden Gate park in SF which is located on top of a hill and it’s huge it has a zoo, a university, a science museum and many more stuff in it. Since the whole city is hilly there are 2 peaks close-by called Twin Peaks where the series was shot. After a long and windy walked I ended-up at Amoeba music which is a long running independent music store that has only 3 stores (Berkeley, SF, Hollywood). After the necessary music supplies I return to the hotel. A bit later I had a dinner if I don’t specify it’s one of following, burrito/Mexican   food, hamburger or pizza. They don’t have that much of a variety of foods and just forget about spices, they don’t use them at all.

Telegraph Avenue
https://youtu.be/2hcr2RdhWJ0

Amoeba music

https://www.amoeba.com/

11/29 Kedd/ Tuesday OKJ⇒SBA

Útszakasz/ Route: Oakland- Santa Barbara
Út hossz/ Length: 515 km
Utazási idő/Travel Time: 9:11

Reggel korán keltem mivel olyan 7 fele el kellett indulnom, hogy elérjek az Oakland-i vasútállomásra mivel ott áll meg a vonat amivel megyek tovább Santa Barbara-ba. A 16th street/Mission st megállónál száltam vel a gyorsvonatra és hát a megállónál szerintem több hajléktalan volt mint hajszállam. Feladtam a bőröndömet és 9 fele már el is indult a vonat. Reggeliként ettem néhány bagelt meg eléggé olcsón vettem a büfébe  zöldségeket. Menetközben igazából blogot írtam meg videókat vettem fel majd össze lesznek valamikor vágva. Internet csak néhány járaton van. Útközben láttam olaj fúrótornyokat, a 49-er stadionját és naplementét az Csendes Óceán fölött. Olyan 6 fele meg is érkeztem egy röpke Uber út után ahol a sofőrrel arról beszélgettem, hogy Ő valamilyen matematikus volt  és egy magyar emberrel dolgozott a Szilikon-völgyben néhány éve. Miután leraktam a bőröndöket elindultam vacsorázni és egy ahogy a szállásadóm javasoltam úgy elmentek a The Habbit nevű gyorsétterembe ahol az étkek egy kicsit jóbb minőségűek voltak mint az otthon megszokottak és voltak kirakva ilyen tálkákba különböző fajta savanyúságok, ami szintén olyan ritka mint a Zimbabwe-ben a kültéri jégkorcsolyapálya. Egyébként a szomszéd településről származik a lánc és csak dél-Kaliforniában van.

I left quite early cuz I had to get to the train station in Oakland by 8 and it’s around 40-45 mins to where I stayed. I had to mention that outside of the main attractions it is really dirty and full of homeless people so don’t go close to 16th street/ Mission street station. I checked-in my baggage early. The train left around 9 and during the travel I was finishing my other blog and ate bagels. Of course I took some nice shots of the sun setting on top of the ocean. I arrived around 6-6:30 than I wanted to take the bus but it just never showed up so I took an uber and the driver told me that he was a mathematician and some tech company and he his previous boss was Hungarian. After I dropped my luggage off, I went to have a burger at the Habit which is a fast food restaurant originated from that area and they have a place where one can choose different pickled vegetables to your meal and somehow the environment all seemed a bit more elegant than other restaurants. I’ll explain a bit more about the trains bellow.

Vonatok: /Trains


Vannak helyi rövidtávú 50-100 km-et megtevő vonatok amik mondjuk 1 vagy 2 megyét érintenek csak de ezek nagyon ritkák. Ami inkább jellemző, hogy hosszabb, több ezer km-es, utak vannak amik megállás nélkül mennek néhány napig. Egyértelműen a személyzet is cserélődik néhány óránként/Államonként. Vannak olyan megállók ahol fel lehet adni a bőröndöt illetve ugye felvenni is. Meg vannak olyan megállók ahol hosszabb ideig megáll a vonat és így ki lehet nyújtóztatni a lábadat vagy a dohányozni akinek erre van igénye. 3 kocsiosztály van és 2 emelet. Van egy alvókocsis rész, egy kupés és egy olyan rész ahol sokan ülnek egy légtérben, Mivel itt minden nagy ezért az ülések is így bőven el lehet férni. Ezen kívül van még egy étkező kocsi meg egy büfé kocsi aminek a tetején ilyen panoráma kocsis  étkező van. A műszaki részeiről hagyok itt egy linket.

As far as I know/experienced there are local trains in the us which are around 50-100 km long and connecting a handful of counties together or working in a larger metropolitan area od a bigger city, these trains are rare. The ones that I took are going through multiple states and the journey last for days. These aren’t stop for the night and mostly stop just in bigger cities. The cabin crew is changing over the time. There are more types of seats the cheapest one is the coach seats, of course I used it, which is just normally over-sized seats. The next upgrade is the roommate which is a small cabin with just a handful of seats, the most expensive one is the sleeping car which includes 3 courses of meal per day too. There is a dining car which serves mostly the sleeping car passengers but other passengers can also buy meals there. There’s a buffet car in the bottom floor of a car where you can choose for a variety of products and they are quite inexpensive. On the top of it there’s a room with a panoramic view. Yes it has 2 levels because there are cargo cabins. In some stations you can check-in and out your baggage for free. During the travel in these stations where the crew changes or the baggages are checked in the train stops for longer period of time so the passengers can go out a stretch their legs or have a smoke. I will look more into the mechanical details of it.

Az Út/ The Route

 https://youtu.be/ojvvR-fWs6c

Train Map

https://arcg.is/1T9frX0

Műszaki link
https://history.amtrak.com/archives/amtrak-livery-and-logo-guide-2018/@@download/item/Amtrak%20Livery%20and%20Logo%20Guide%202-8-19.pdf

11/30  Szerda/ Wednesday

Néhány észrevétel a várossal kapcsolatban, nagyon zöld és tele van trópusi növény fajokkal, az építészete, ami az utazásom során majdnem végig ilyen maradt, a spanyol kisvárosokra emlékeztet. A város pont akkora, hogy gyalog már eléggé nagy de kerékpáron meg bőven el lehetne itt igazodni és az emberek nem nagyon szeretnek korán kelni.
Mivel közel van a belváros ezért úgy döntöttem, hogy lábbusszal közelítem meg az Óceán-parton. Egy marokkói étteremben reggeliztem valamilyen csicseriborsós főzelék szerű dolgot pitával. Majd elindultam a  főutcán ahol minden fajta boltok, mozik, éttermek.. van mindeközben a tesómmal dumáltam. Az utca vége fele megálltam a régi bíróság épülete elött ahova nem tudtam be menni mert éppen esküvő volt. Ennek ellenére vettem egy jegyet a NASA-hoz mert ugye leszek majd Houston-ban is. A napi meccseknek a végét is megnéztem egy vendéglőben. Ezekután volt egy kicsi dolog amit meg kellett oldani a borászattal ahol dolgoztam. Ezek után betekertem a főutca elejére ahol el fogyasztottam egy feketét (kávét nem csokit) és elkezdtem a matrica gyűjtési hobbimat. Később még kinéztem a kinéztem a mólóra ahol van egy étterem és valamilyen a vízi élővilággal foglalkozó múzeum. Később még  elmentem a fősuli kampuszára mert onnan jól lehetet látni a naplementét és ha már ott voltam akkor körül is néztem.  Megnéztem a kicsi kertet meg valamiért az akkor kevésbé használt amcsi foci pályát teljesen kivilágították de mindez olyan 5 fele volt és szinte egyedül voltam a campuson. Visszafele még meg álltam egy mexikói étterembe egy jó kis halas burritora és megkóstolhattam a levesüket. Mivel egy kicsit távolabb voltak a belvárosból így este már nem mentem be.

 

Since the whole city is quite small but too big for just walk around and perfect for riding around. In the morning I walked into downtown along the shore and on the main street I had a breakfast which was some kind of a dish made out of chickpeas and hand also pitas. It was a Moroccan restaurant called the goat tree. Then I headed to State street and while I was looking around I was calling my sister. I realized that the architecture is the same Spanish as I imagined and there are a lot of tropical plants live here and they are everywhere, also there are just a few people are present in the morning hours. There are not so many things to see but the whole city itself is beautiful. At the end of the main street I visited the court house but there was a wedding so I could not enter. I watched the end of today’s matches in a pub. I went back closer to the ocean and had a Cafe in Dune Caffe where there were a lot of university students and I started to collect stickers here. My previous cellar master called me that they have some kind of mail for me and we solved the problem. Since there was still more time till sunset I checked out the Pier from where I could see the oil rigs and the 3 big island. I wonder to the community college’s campus where they have an American football field which is lit up even when they don’t have practices. The campus has  small buildings and a small garden which is overlooking the Ocean. On the way back I stopped on Milpas street in a mexican restaurant because they had some kind of special offer for everyday I end up having a fish burrito and they showed me their new soup. I did not go out later because where I stayed it was a bit far from downtown.

12/1 Csütörtök/ Thursday SBA ⇒LAX

Útszakasz/ Route: Santa Barbara- Los Angeles
Út hossz/ Length: 155
Utazási idő/Travel Time: 2:45

Mint ahogy látható is ezen a napon már utaztam tovább. Ezt még kihagytam a tegnapi napból de bementem a Tourinform irodába képeslapokért mert máshol nagyon nem láttam és eleinte fel se nézett a telefonjából a néni de amint elkezdtem érdeklődni a látnivalók iránt egyből felcsillant a szeme és egyből ajánlott is néhány múzeumot is. Ezzel a jelenséggel máshol is találkoztam.
Egy nagyon furcsa reggeli elfogyasztása után, porcukros és juharszirupos bundás kenyér.
Igy kerültem a tengerparti múzeumban, ahol utoljára még használtam a diák kedvezményemet, nem mintha olyan vészes lett volna a jegy de kibeszéltem magamat. Nagyon sok mindenről volt itt szó és még akit mondjuk csak az egyik része érdekel az is tudja élvezni egy ideig. Az őslakosoknál kezdődött és a napjainkig végig vette, hogy kik éltek itt. Már az őslakósok felfedezték a kátrányt és eléggé kiterjedt kereskedelmi hálózatuk volt. Azt ugye később a kőolajipar eléggé kihasználja és bőven látszanak az olaj fúrótornyok a városból is. 1969-ben volt itt egy óriási olajkiömlés és a tüntetések hatására született meg A Föld Napja. Volt itt rész a közelben lévő három szigetről is meg, hogy kik éltek, élnek ott. Ezután a tengerészeti része következett mivel Santa Barbara mindig is fontos kikötő, navigációs város volt,  mivel itt fordul a partszakasz Észak-Déli irányból Kelet-Nyugatira, volt egy rész a világító tornyokról is és egy üveglencse is ki van állítva, a kikötőről és hajokról is van egy kisebb rész. Még a pop-kultúrában is nagyon fontos szerepet tölt be a város mivel a szörfözés innen ered és itt kezdtek el deszkákat fejleszteni.
Egy nagyon kis hangulatos kávézóban ittam még egy kávét és hát, ez tipikus az a hely ami teljesen rózsaszín és virágos és ilyen babaház stílus, majd vissza indultak a cuccaimért. Bőven volt még időm így busszal mentem az állomásra, ahol feladtam a bőröndömet de mivel ahogy néztem valamiért késett a vonatom. Amikor feladtam a bőröndöt azt mondta a kasszás, hogy legalább 40 percet késik, így lett másfél órám. Úgy döntöttem, hogy nincs kedvem a váróban tölteni ezt az időt és így inkább elmentem vacsizni az esőben. A legközelebbi sörfőzdéig (Rincon Brewery) jutottam ahol valszeg valamilyen szendót ettem meg ha jól rémlik barna sört. Ezek után a még volt 3 órám Los Angeles-ig ahol a becsekkolás után szinte egyből aludtam is mert holnap korán akartam kelni. Mivel teljesen sötétben utaztam így nem lett volna semmi értelme a videozásnak.  Ja és itt elkalodott az egyik kereke a 23 kg böröndömnek.

As you can see I was leaving town today but it does not mean that I didn’t do anything. Yesterday I went into the tourist’s inform office to buy some postcards because I could not find it elsewhere, The lady in the office was not even cared about me when I enter but when I started to ask about the museums I could see that finally cares about her job and actually ask for something not just look it up on the internet. That’s how I decided that I’ll see the Maritime museum tomorrow.
After a weird breakfast, French toast with sugar and maple syrup, I headed to the museum. I managed to get the student discount for most probably the last time.. The Museum was awesome it consist a lot of sections. It started with the native inhabitants and their culture, even their times they found tar. They explained the history of the area. Later it was used in the petrol industry, on a clear day you can see the oil rigs from the city. There was a big oil spill in 1969 and because of the protest we have the Earth Day. They have a section about the 3 big islands close-by. A bit more about navigation on see, Santa Barbara has a special rule in sea travel because the cost changes from North-South direction to East-West and it was a significant point for the sailors. They showed a lighthouse and its significance. But I have not mention the most fun part that surfing was invented here, and they showed different boards and the development. If any of it is interests you, then you should visit it.
Afterwards I went into a small caffe house which has a dollhouse still but it was packed with people. Later I got my stuff and headed to the station, because I had a lot of time I took the bus. When I arrived to the station  the train was like 40 mins late but I was managed to get my baggage checked-in. So I decided to have dinner here instead of LA. I went to Ricon Brewery where I had something and a dark beer which is rare. I had 3 hours to reach  Los Angeles, because it was totally dark and raining I did not took any videos. I went straight to bed after I checked-in.

TÉRKÉP A SZIGETEKRŐL

12/2 Péntek/ Friday LAX ⇒ TUC

Útszakasz/ Route: Los Angeles- Tucson, Arizona
Út hossz/ Length: 783
Utazási idő/Travel Time: 10:35

Mivel ugye itt már voltam, és eléggé jól ismerem már a várost ezért tudtam már előre tervezni, hogy mit akarok megnézni. Mert itt ha nincs kocsid akkor a alaposan ki kell találni, hogy melyik irányba indulsz el mert súlyos órákat lehet eltölteni a tömegközlekedésen.
A viszonylag korán kelés után meg egy jó időt elcsesztem a lakatom feloldásával mire rájöttem, hogy tovább kell tekerni az utolsó számon. Sikeresen kifogtam egy eléggé durván esős napot, amikor már annyira esik, hogy egy kicsit már kellemetlen. Miután sikereresen leadtam a bőröndjeimet megőrzésre és irány is Venice Beach. Vagy 1:20-30 perc metróval Santa Monica-ig ahol a nem messze lévő DogTown Cafe-ba tartott az irányom. Annyit kell róluk tudni, hogy az egyik első gördeszkás társaság de itt hagyok egy linket is. Itt még ittam egy kvt és valamifajta péksütit is ettem. Ameddig az előbb leírt eseményem megtörténtek addig az eső is csillapodott és elindultam a Venice beach-i sétány fele. Na itt van minden, taco étterem, fém szobrokat áruló bolt, egyedi ruha bolt, Jim Morrison és Marylin Monroe freskó, muscle Beach és random utcai művészek. Vettem is egy trikót és egy tűzoltó készüléket. A kis csatornákat is meg néztem amiken ilyen félköríve alakú hidak vannak. Majd, hogy itt se maradjon ki a bringa vissza tekertem a Santa Monica-i metrómegállóig. Itt valamiért nem vette be a rendszer, hogy lezártam a bringát és az ügyfélszolgálat segítségével megoldottuk. Majd egy olyan helyre mentem el ahova inkább este jobban megérné elmenni de hát az most nem játszott. Na az a Sunset Strip ahol híres klubok vannak, néhányról a Eddie van Halen-ről megemlékező dalban is halhatunk. A Rainbow (Szivárvány)-be is tértem mivel itt van Lemmy Klimister szobra aminek a szájában mint egy örök mécses mindig egy cigi ég. Egyébként a Stripen inkább boltok vannak egy idő után. Majd elbuszozottam a Hírességek sétányoshoz ahol alig volt turista. Itt az Amoeba Music elött megnéztem a Red Hot Chili Peppers csillagát és egy fuvolistával beszélgettem. Mert úgy beszéltem meg a barátommal akivel akkor ismerkedtem meg amikor először itt voltam. Egy kicsit sétáltunk majd ettünk egy pizzát. Végül elvitt a szállásig meg a vasútállomásig, ahol éppen forgatás volt. Ja előttem még egy kicsit megnéztük a ChinaTown-t. A forgalom miatt még éppen, hogy be tudtam csekkolni a bőröndömet. Ugye este 10-kor indultam el és ez volt az utolsó vonat ami aznap kifutott a városból és alvás.

Cuz I was there for a week or so I kind of know the city that you have to plan your day before because  otherwise you can spend a couple of hours in traffic. So this was the only city where I planned my whole day.
I woke up quite early and managed to waste time with my lock :D I managed to get a very rainy day when you can’t really stay dry that much. After I dropped of my baggage I went to Santa Monica which was like 1:20-1:30 hours I ate breakfast on the way. Then  turned to Dogtown Cafe for more food. Dogtown Skateboarding is one of the oldest skateboarding in the world. You can find a lot of things about them in the link. I consumed a coffee and a some pastries. The rain started to calm down in a bit and I went to Boardwalk of Venice Beach. There you can find everything  from miniature iron sculptures to a mural of Jim Morrison, not to mention muscle beach. I bought a sleeveless shirt which is falling apart and a fire extinguisher. I revisited the chanals which is really awesome. I rode a bike back to the Santa Monica Station then headed to Sunset Strip. There are a lot of iconic venues but it is not that lively during the day. I had a drink in the Lemmy’s lounge in the Rainbow club. Other than the venues there are shops like on Rodeo boulevard. I went to the walk of Fame and checked out the star of the Red Hot Chili Peppers and had a conversation with a guy who played the flute in front of Amoeba Music. My friend, from the previous place where I stayed here,  come to meet me. We had a nice conversation and a pizza. Later on he took me Chinatown and to the train station. I managed to check in my baggage and left with the last  train from Los Angeles.

https://dogtownskateboards.com/pages/about-us

RHCP- Eddie
https://youtu.be/pXMEXCT5ohY

Folyt. Köv.
To Be Continued

A bejegyzés trackback címe:

https://sercegografit3.blog.hu/api/trackback/id/tr918026842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása