Vonatok Délnek

Vonatok Délnek

Nagy Utazás II.(Northern California- New Orleans)

Arizona/ A legcukibb állam

2023. január 26. - citromkarika

12/3 Szombat/ Saturnday

Útszakasz/ Route: Los Angeles- Tucson, Arizona
Út hossz/ Length: 783 km
Utazási id
ő/Travel Time: 10:35

 

6-7 között ahogy fel kelt a nap szépen lassan mindenki is felkelt. Egy középkorú nő ült mellettem akivel egy kicsit szóba elegyedtem. Megkérdeztem, honnan jöttem, hova megyek meg adtam neki tanácsokat, hova tud könyvtárba menni, mivel azért eljött Los Angeles-ből, hogy eltudjon menni könyvtárba. Olyan 8:40-45 fele meg is érkeztem ezt Nyugati parti időzónában értve, mivel Arizonában nincsen óraátállítás ezért az év nagy részében egy idő van Kaliforniával viszont ez az egyetlen állam ahol van egy kivétel a Navajo indiánok akik viszont élnek az óraátállítással.
Miután leszálltam konstatáltam, hogy eléggé esik az eső és nagyon fülledt, párás az atmoszféra. A bőröndökkel el indultam a szállásomra, ami a Speedway nevű út mellet volt található. Ez azért fontos mivel, hogy az egész városban mintha gyorsabban és agresszívabban vezetnének mint akárhol máshol a hol az utazásom során jártam. Ledobtam a cuccaimat és mivel olyan sok mindent még nem ettem ezért elindultam a közelben lévő egyetemi campusra ahol konkrétam egy otthoni bevásárló központban lévő éttermi részleget meghazudtoló mennyiségű étterem volt található és olcsón lehetet itt mindent beszerezni. Egy kicsit még körül néztem de másnap bővebben körül jártam az épületeket. Elvillamosoztam a belvárosba, valamilyen oknál fogva a városban ingyenes a tömegközlekedés. A belváros eléggé kicsit de annak ellenére szép és tiszta mert Kaliforniával ellentétben itt már ismerik az utcai szemeteseket. Sok a falfestmény meg az ilyen menőn kialakított/diszitett  boltok kávézok. Aztán úgy döntöttem, hogy elmegyek a Santa Cruz folyót megnézem, amelynek a partján ilyen sétány de hát eléggé sekély volt a vízszint. A villamosvonal túl oldalán van egy ilyen konténerekből kialakított létesítmény ahol vannak éttermek boltok….
Majd visszamentem még a belvárosba  megnézni a vasút történeti kiállítás, ami igazából egy terem ahol egy kicsit kifejtik, hogy miért fontos ez a város és, hogy hogyan épült ki. Volt az államnak is a székhelye de csak ideiglenesen és később lett Phoenix, Viszont Tucson jóval fontosabb város volt, a vasút szempontjából mivel ebben az időben 20. századforduló idején még nem nagyon volt más megoldás és mivel itt megállt a déli vasútvonal ezért ekkor kezdett el terjeszkedni a város. Egy kicsi lepihenés után úgy döntöttem, hogy megnézem az angol zászlóról elnevezett pubot, az egyetem előtti főutcán, valamiért ez a rész jóval nagyobb mint a belváros. Ettem is valamilyen hambit vagy mit és amikor kimentem az esőben akkor a mellettem lévő idősebb úr arról beszélt, hogy az elmúlt 3-4 évben minden évben indokolatlanul meglőttek egy diákot a campuson de az nem került bele a hírekbe de amikor egy tanárt meglőttek az egyből be került. Na ettől megijedve vissza is siettem a szállásra.

I woke up with the sunrise in the middle of the desert. Then I started to exchange a few words with my fellow passenger right next to me. People were not so talkative on the road. She told me that she left LA to find a library in Tucson I helped her with that. She asked me about my back ground and my religion. Around 8:40 we roared into the previous state capital of Arizona but because Phoenix has more advantageous location it became the state capital.
Something strange about the state as you thought it is desert but there are no daylight saving in the whole state so most of the time it is on the same time zone as the mountain states but there are the Navajo native Americans, who use daylight saving.
After I got off in the the train straight into the warm, humid and rainy desert, I directed myself to the place where I would stay in the upcoming nights. I heard but I realized it just when I actually see it that the public transportation is free in this city. After I dropped of my baggage I went to the food court of the university, yes the university has its own food court with more restaurants than a normal mall in Hungary. Since it’s fast food its cheap here. Then I took the free tram to downtown which is not that interesting as other places around the city. I managed to get a cheap cafe at a cakeshop. The downtown itself is really tiny but beautiful the houses are built in the typical Spanish style as in most of the southern states that was once part of Mexico. I wondered to the Santa Cruz river which has trails along the river bank but I was totally alone on the streets. On the way back I stopped at the railroad museum which explains why Tucson became an important city and how the railroad lines has developed since the early days. It has a significant rule in the train movements but nowadays I think it is mostly just for freights, cargo trains. I returned to my temporary sleeping place and after a nap I went to have some dinner at the main street in front of the campus. And as I left a middle-aged guy was talking about that her daughter (I hope I remember right) was studying here for 3-4 year and in every year there was a student who got shot but it didn’t make it to the news just when a teacher had a bullet in his/her body. That scared me a bit, not to mention that the people are drive crazier here, maybe it was just because of the rain.

 

12/4 Vasárnap/ Sunday

 

Jó reggelt miegymást! Reggel a változatosság kedvéért esett az eső és ennek ellenére eltekertem a helyi bringamegosztó segítségével az egyik bevásárló központba mert még korábban a borászat adott egy oda szóló kupont. Természetesen a rommá áztam a bringázás közben. Miután visszaértem a szállása a cokmokokkal sikeresen átvettem a ruháimat. Ezek után indultam a belvárosba mert kifejezetten éhes voltam. A Funk Monk nevű helyre tértem be és egy rizsből meg rakat zöldségből és csirkehúsból álló tálat ettem. Egy pöppet furcsa volt a hely mert már olyan  11 fele már játszott a dj és rajtam kivűl nem voltak olyan sokan. Telihassal tovább indultam a 4th Avenue irányába amit egy alagút választ el a belvárostól. Itt van minden művészeti gallériak, ajándék-,lemez-, ruhabolt, éttermek, kávézok…Majd elmentem „hegyet mászni” azaz a villivonal végére a folyótól nem messze és ott van az A hegy, mert miért is ne rakjunk egy nagy A betűt az egyetlen nagyobb huplira ami a környéken található. Azt hittem, hogy majd felmegyek a tetejére de aztán mivel ki volt írva, hogy magán terület, így olyan sokáig nem mentem fel.  Meg itt is feltűnt, hogy alig vannak emberek az utcán. Majd végig mentem a villamoson, hogy megnézzem mi  van a túloldalon. Igazából csak az orvosi kar van ott, meg az egyetem tesi csarnoka. Aztán átszeltem az egyetemi campust ami irdatlan nagy 2 oldalt vannak az épületek és középen meg egy nagy park, minden épület téglaberakásos és ilyen robotkutyák viszik a csomagokat. A Campus elején meg van egy ilyen bevásárló utca ahol általában többen vannak mint a belvárosban. Itt még egy happy hour-os italra megálltam, könyvet olvasva fogyasztani. Majd vissza mentem ledobni a cuccaimat és össze rakni a bőröndöt másnapra. Majd elindultam a újfent a 4th Avenue irányába ahol elég sok helyről szólt zene/tánc meg vannak sörfőzdék. Végül a Che’s Lounge- ba kötöttem ki. Na itt ilyen 70-80-90-es évek beli alternatív rock és punk szólt és van kiülős terasz is szerencsére ilyenkor már nem esett. Ilyen jó hangulatban zajlott az utolsó estém.

For the sake of chance it was raining quite much again. But I had things to do so I must left. I decided to ride a bike instead of taking 2 buses  to a supermarket cuz I had a coupon for that brand. Of course I got totally soaked on the way there and the app did not worked when I tried to drop off the bike. Anyway I got what I wanted to have for the longest trip which was ahead of me. On the way back I realized that the university’s basketball team is playing that afternoon but in the end I didn’t go there. I kinda regret it because Tucson in the raining December is not that interesting. Anyway after I get some dry clothes, I headed  downtown to finally eat something. Just because of the name I went to Funk Monk (Another Chili Peppers’ song) I had a hangover bowl even thought I was far from being one. The place was strange there were a dj playing while other people watch some NFL game. Finally with a full stomach I went to 4th Avenue, just around the corner. It is way bigger than downtown, it was everything, from breweries to galleries through music stores. I purchased the obvious presents postcards.. Then I thought that I’ll explore the other end of the tramline. There is a small shopping/dining area which is made out of shipping containers, it looks nice but I didn’t wanted to buy the umpteenth T-shirt. There is a hill (more like a big pile of soil, just 150m height) which has a big ’A’ letter on it cuz why not :D I wanted to climb on the top of it to take some good shots but it turns out to be a private property without any fence just a small sign, In the end I went up a bit but again too dark to take good photos. On the return I’ve got a free ride all the way to the other end of the tramline. There is not so much to see just the medical departments. I wonder through the university’s buildings, all of it has a nice decorative brick layer as an outer layer. The inner post is done by robot dogs. An the other end of the campus there’s a shopping/dining street where I had a beer before I returned to pack my baggage for tomorrow. Surprisingly  even the youngsters have dinner at around 5-6 PM crazy right? So the place got packed and I bounced. Later on I went to 4th Avenue for some dinner and after a various of pub window looking I ended up in the right place. It was Che’s lounge which played Alternative/punk music from the 70-80-90 so there was everything from Iggy pop till the Blondie through Nirvana. It also has a small patio but after a while I had to left which was a bit hard. If you’re into that music you have to see it.

 

https://www.cheslounge.com/location

 

 

12/5 Hétfő/ Monday

Útszakasz/ Route: Tucson, Az àSan Antonio, Texas
Út hossz/ Length: 1400
Utazási id
ő/Travel Time: 17:53

 

Reggel viszonylag korán elindultam a vonatra kifele menet még beszélgettem egy kicsit a szállásadóimmal.  Miután feladtam a csomagomat konstatáltam, hogy még bőven van időm és elindultam reggelizni. Menetközben még egy gitáros/ basszeros még lenyúlt egy bagarettóval majd belinkelem a zenekarát. A tegnap már meglátogatott Lucé kávéházban töltöttem el a reggelimet és költöttem el a pénzemet. Valamilyen joghurtot ettem sok maggal, dióval meg bogyósgyümölcsökkel. Maga a kávézó nagyon kis aranyos ilyen sötétebb fa berendezés van és bőrülések. A vonaton igazából sok mindent nem csináltam, telefonáltam, blogot írtam, videót vágtam.. El Paso-nál sokan szálltak fel és a határ mellett, mivel a tőszomszédságában van a vasútállomás, volt egy néni aki burritot árult. Majd elaludtam este valahogyan az ülésen. Olyan éjfél és Alpine környékén határörök/rendörök szálltak fel és ellenőriztek az emberek iratait és sok embert le szállítottak. Innentől fogva már nem nagyon aludtam mivel nem tudtam, hogy pontosan hány óra an még hátra az Útból. Valamikor nagyon hajnalban még olyan korán, hogy senki sem volt az utakon elfoglaltam a szállást és visszaaludtam egyből.


After a fairly early start to the tracks, I had a small conversation with my hosts. After I checked in my bags I went out for a smoke then a guitarist/bassist asked for a cigarette from me and he told about his band, I’ll leave a link down here. It seems that the whole US, except Louisiana, most people does not smoke but if you light one up then they will ask one from you.(I felt like I was in high school again :D) Anyway I headed to Lucé coffeehouse which has a nice modern vibe, I had some kind of yoghurt with nuts and berries.
On  the train the same-same talking with friends/family, writing, making videos… At El Paso, Texas a shitload of people get on the train also the station is right next to the fence between Mexico and the USA.  There was a lady who sells burritos and goes there when there are more passengers are coming. Yeah the train stopped for at least 30 mins. Then around Alpine at midnight the border police came and checked the people’s passports documents… There were a certain percent of the passengers who had to get off.  That stuff was a bit edgy but afterwards I could not sleep back cuz of the time difference I didn’t know how much sleep should I have left. Anyway I arrive in one piece to the tropical Texas a couple of hours before dawn. I dropped of my bags and myself back to sleep.

https://youtu.be/yvU8UTs47Nc

 

 Folyt. Köv.
To Be Continued

A bejegyzés trackback címe:

https://sercegografit3.blog.hu/api/trackback/id/tr1218034956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása